Menu
EUR

FAQ's

Telefoonnummer
+31 85 773 1906
E-mailadres
[email protected]
Live chat
Ma - vr: 08.30 - 23.00, za - zo: 08.30 - 17.00 uur

We helpen je graag met het geven van persoonlijk advies bij de keuze voor de juiste verlichting. We zijn van maandag t/m vrijdag van 08.30 - 23.00 uur te bereiken per telefoon en WhatsApp op het volgende nummer: +31 (0) 857731906. Je kunt ook een e-mail sturen naar [email protected].

Bedrijfsnaam: LumenXL B.V.
KvK nummer: 66572541
Btw nummer: NL856613654B01

Magazijn (retourenafdeling)
Euregioweg 277
7532 SM Enschede
Afhalen uitsluitend op afspraak

Vestigingsadres
Euregioweg 330 Unit 15
7532 SN Enschede
Geen retour- of bezoekadres

Neem contact op

Contactgegevens

+31 85 773 1906
+31 85 773 1906
KVK nummer: NL856613654B01
PrikkabelLED.nl Euregioweg 277
7532 SM Enschede
Nederland

Contact + FAQ

Bestellen
Tot welk tijdstip kan ik nog bestellen om de order de volgende dag te ontvangen?

We doen alles om ´Op werkdagen voor 23.00u besteld, morgen in huis´ waar te maken.

Het magazijn pakt bestellingen op werkdagen in tot 23.15u. Voor afleveringen in Nederland gaan deze pakketjes vervolgens dezelfde dag nog mee met PostNL, waardoor die normaliter de volgende dag worden geleverd (exclusief zondag, want zondags levert PostNL niet). Let op dat we altijd afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. Daarnaast besteden wij ons magazijn uit aan een fulfilment bedrijf en ook zij kunnen een fout maken in het orderpickproces waardoor je de verkeerde producten geleverd krijgt of waardoor het pakket een dag later pas wordt aangeboden aan de pakketdiensten (fulfilment bedrijf werkt ons inziens marktconform qua foutmarge). Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder je bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten of het fulfilment bedrijf. 

Als ik een bestelling plaats en ik voldoe direct de betaling, wanneer kan ik mijn bestelling dan verwachten?

Wanneer wij jouw betaling direct hebben ontvangen op werkdagen voor 23:00, dan zal de bestelling dezelfde dag nog worden aangeboden aan PostNL. Word je bestelling met DPD verzonden (pakketten > 100 cm), dan dient je bestelling vóór 15:00 te zijn opgegeven. Het magazijn werkt van maandag t/m vrijdag, dus bestellingen die zaterdag of zondag binnenkomen worden maandag ingepakt en meegegeven aan de pakketdiensten. Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. Daarnaast besteden wij ons magazijn uit aan een fulfilment bedrijf en ook zij kunnen een fout maken in het pickproces waardoor je de verkeerde producten krijgt geleverd of waardoor het pakket een dag later pas wordt aangeboden aan de pakketdiensten (fulfilment bedrijf werkt ons inziens marktconform qua foutmarge). Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder je bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor vertraging in de levering door pakketdiensten of het fulfilment bedrijf.

Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen?

Soms kan het voor komen dat de orderbevestiging in de ongewenste e-mailbox (SPAM) terecht komt. We willen je dan ook vragen om ook in deze map te kijken. Het kan ook zijn dat er een foutief e-mailadres is ingevoerd tijdens het bestelproces. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

Waar kan ik terecht met mijn vraag en hoe kom ik in contact met de klantenservice?

We zijn elke werkdag van 8:30 tot 23:00 bereikbaar via de chat op de website en op telefoonnummer +318 5773 1906. In het weekend zijn wij bereikbaar tot 17:00. Tevens zijn we bereikbaar op het volgende e-mailadres: [email protected]We streven er naar om elke werkdag voor 23.00 de e-mails van dezelfde werkdag te beantwoorden. Je hoeft dus nooit lang te wachten op een antwoord.

Kan ik een order annuleren of wijzigen?

Je kunt een order annuleren of wijzigen door contact op te nemen met de klantenservice via [email protected].

Specificaties
Zijn de prikkabels geschikt voor buitengebruik?

Onze prikkabels zijn geschikt voor buitengebruik. De IP-waarde van de prikkabels is IP44, wat betekent dat de prikkabel spatwaterdicht is. De afdichtringen die bij elke fitting geleverd worden, dienen zorgvuldig geïnstalleerd te worden. Deze zorgen er namelijk voor dat er geen water in de fitting en lampjes kan lopen. Bij elke prikkabel zit een handleiding voor het installeren van deze afdichtringen. Het is geen ingewikkelde klus, maar het moet wel met zorg gedaan worden om zo de levensduur van de prikkabel optimaal te benutten.  

Welke warm witte lichtkleur kan ik het beste kiezen?

Dit is heel erg afhankelijk van jouw smaak en van de situatie waar je de prikkabels gaat toepassen. De meest toegepaste lichtkleuren zijn 2000K (de kleur van kaarslicht) en 2650K (de kleur van de gloeilamp). Het lampje in de kleur 2000K geeft wat geliger licht en is daardoor heel geschikt om sfeer te creëren. Het lampje met de kleur 2650k geeft een mooie, warm witte kleur en is wat neutraler: minder gelig maar wel warm wit.

Wanneer komt het eerste lampje op de prikkabel na de stekker?

De afstand van de stekker tot aan de eerste fitting is afhankelijk van de lengte van de prikkabel. Bij de kabel van 5 meter is dit 50cm. Bij de kabel van 10 meter is dit 1 meter. Bij de kabels van 20 meter en langer is dit 1,5 meter. Je vindt hier een overzicht van alle afmetingen van onze prikkabels.

Hebben jullie ook dimbare lampen?

We hebben dimbare lampen in ons assortiment. Tevens kun je op onze website een dimmer aanschaffen voor het gebruik bij de dimbare lampen.

Hebben de lampjes een plastic of een glazen kap?

Alle led lampen op onze website beschikken over een vrijwel onbreekbare kap van polycarbonaat (plastic), waardoor je je geen zorgen hoeft te maken wanneer de lamp op de grond valt. Wens je toch glazen lampen? Kijk dan bij onze lampen met glazen kap.

Met welk wattage van de gloeilamp kan ik de led lampen vergelijken?

De 0,7 en 1 watt lampen geven ongeveer 37 lumen en zijn vergelijkbaar met een gloeilamp van 8 watt. De 1,5 lampjes geven 90 lumen en zijn vergelijkbaar met een gloeilamp van 15 watt. De lampjes van 2 watt zijn vergelijkbaar met een 20-25 watt gloeilamp en geven 125 lumen.

Technisch
Is het mogelijk om de prikkabel in te korten of kan ik een prikkabel op maat bestellen?

Het is mogelijk om de prikkabel in te korten of om de prikkabel zelf op maat te maken. Het is niet mogelijk om de prikkabel exact op maat te bestellen, want we leveren alleen standaard lengtes. Het is echter heel eenvoudig om de prikkabel zelf op maat te maken. Als je bijvoorbeeld maar acht meter nodig hebt, van een prikkabel van 10 meter, dan kun je de laatste twee meter er eenvoudig af knippen. Je kunt een eindkapje erbij bestellen, en deze op de prikkabel lijmen. We raden aan het eindkapje goed te vullen met lijm of siliconen kit, om zo het eindstuk spatwaterdicht te maken. Je kunt het overgebleven gedeelte ook weer compleet maken en nog gebruiken door een extra stekker en een extra eindkapje te bestellen. Deze vind je bij onze prikkabel onderdelen. Ook kun je een losse kabel en losse fittingen bestellen. Zo kun je zelf bepalen waar je de fittingen wilt hebben.

Kan ik ook een prikkabel zonder fittingen bestellen?

We hebben inderdaad ook prikkabels zonder fittingen. Deze prikkabels kun je in diverse lengtes bestellen, wisselend van 5 tot 100 meter. De fittingen kunnen dan naar wens op de prikkabel worden gemonteerd.

Kan ik zelf een prikkabel op maat maken en de fittingen dan monteren op de plek die ik zelf wil?

Het is mogelijk om zelf een prikkabel op maat te maken. Je bestelt dan een losse prikkabel en de losse fittingen via onze website en monteert zelf de fittingen op de prikkabel. Het voordeel van onze losse fittingen is dat de afdichtring al op de fitting zit. Aan de losse prikkabels zit al een gegoten stekker gemonteerd. Mocht je een prikkabel door midden willen knippen om bijvoorbeeld van 1 prikkabel 2 prikkabels te maken, dan kun je een losse stekker bestellen.

Als ik de complete set bestel, zijn de lampjes dan al in de prikkabel gedraaid?

Nee, de lampjes zijn dan nog niet in de prikkabel gedraaid. Wanneer je een complete set (warm wit of gekleurd) bestelt, dan krijg je een prikkabel met aan het begin een stekker, dan de fittingen op een vaste plek en aan het eind een eindkapje. De lampjes krijg je apart en deze dien je zelf in de fittingen te draaien. Daarna hoef je alleen nog maar de stekker in het stopcontact te doen en dan ben je klaar.

Wat betekent de optie 'doorkoppelbaar' als ik een prikkabel bestel?

Bij een doorkoppelbare prikkabel zit er een connector aan het einde van de prikkabel bevestigd in plaats van een eindstuk. Zo kun je gemakkelijk meer prikkabels aan elkaar doorkoppelen om zo één lange lengte aan prikkabels te installeren. Je hoeft dan niet overal stroompunten te realiseren. Een doorkoppelbare prikkabel is enkel door te koppelen met een andere doorkoppelbare prikkabel, doordat er een uniek doorkoppelsysteem is toegepast. Mochten de prikkabels heel regelmatig op verschillende locaties gebruikt worden, dan raden we je aan om een standaard prikkabel doorkoppelbaar te maken met behulp van de contrastekker in plaats van ons eigen doorkoppelsysteem. Met de contrastekker heb je een degelijke, maar ook een universele oplossing. Je kunt elke prikkabel in ons assortiment doorkoppelbaar maken met behulp van een contrastekker. Ons eigen doorkoppelbare connectoren systeem is beschikbaar bij prikkabels van 10, 25 en 50 meter.

Hoe kan de prikkabel het beste worden bevestigd?

Dit is afhankelijk van de situatie en we raden je aan om dit per locatie te bekijken. Het is belangrijk dat de prikkabel voldoende ondersteuning krijgt, zodat de prikkabel bij regen en wind stevig vast zit. We raden je aan om in ieder geval om de drie meter een bevestigingspunt te maken. Wanneer er langere lengtes overbrugd moeten worden, dan willen we je nadrukkelijk aanbevelen om een staaldraad te spannen waaraan je de prikkabel bevestigd. Let op dat de prikkabel niet bestand is tegen storm of rukwinden. In het geval van open gebieden waar de kabel kan worden blootgesteld aan zware wind, wordt het aanbevolen om deze om de 1 meter aan een staaldraad te bevestigen. 

 

Hoe dik is de prikkabel?

De prikkabel heeft een snoer van twee keer anderhalf kwadraat (2 * 1,5mm²).  De lengte * breedte van de prikkabel is 13mm * 5mm.

Welk wattage aan lampen kan de prikkabel maximaal aan?

De kabel kan maximaal belast worden met 10 ampềre. Bij een hogere belasting loop je het risico dat de kabel oververhit raakt en zodoende smelt of beschadigd raakt. De kabel wordt aangesloten op 230 volt en kan maximaal belast worden met 2300 watt. Het maximale wattage dat je per fitting kunt toepassen is 15 watt.

Ik heb al een prikkabel ergens anders gekocht, kan ik jullie lampjes hier in draaien?

Al onze prikkabels beschikken over E27-fittingen. Hierdoor kun je alle lampjes met een E27-fitting in de prikkabel toepassen, mits je niet het maximale wattage per fitting overstijgt. Het maximale wattage per fitting is 15 watt. Let er wel op dat je een goede spatwaterdichte prikkabel hebt als je deze buiten gebruikt. Je kunt dit testen door in de fitting te blazen. Als er lucht uit kan, dan kan er ook water in en is deze niet geschikt voor buitengebruik.

Kan ik ook gloeilampen toepassen in de prikkabel?

Je kunt gloeilampen toepassen in de prikkabel, dat is geen enkel probleem. Zo lang de lampen een E27-fitting hebben, kun je ze in de fittingen draaien. Wel willen we je een simpel rekensommetje meegeven: Als je een prikkabel hebt van 25 meter met 50 fittingen en je draait daar 50 lampjes in van 15 watt, dan zal deze prikkabel 750 watt per uur verdoen. Als je deze lampjes vervangt voor onze 1 watt ledlampen, dan verdoet dezelfde prikkabel met dezelfde hoeveel licht nog maar 50 watt. Je hebt de prikkabel dan heel snel weer terugverdiend en je hoeft niet ieder seizoen nieuwe lampjes in de prikkabel te draaien. Het maximale wattage dat je per fitting kunt toepassen is 15 watt.

Welke dimmer kan ik toepassen op de dimbare lampen?

Je kunt een 230V dimmer gebruiken die expliciet geschikt is voor gebruik met dimbare LED lampen. Tevens kun je op onze website een dimmer aanschaffen voor het gebruik bij de dimbare lampen. Deze dimmer kan gebruikt worden tot 500 watt.

Een fitting op de prikkabel doet het niet, hoe kan dit?

Vrijwel altijd kan het probleem ter plekke door jouzelf worden opgelost. Het defect van de fitting kan twee mogelijke oorzaken hebben. Als je in de fitting kijkt, dan zie je dat er twee metalen pinnetjes in de fitting zijn gemonteerd. Dit is de plus en de min. Deze beide pinnetjes moeten contact maken met het lampje om het lampje te laten branden. Het ene pinnetje moet de zijkant raken van de fitting en het andere pinnetje moet contact maken met de onderkant van de lamp. Het kan voorkomen dat een pinnetje geen contact maakt met het lampje. Je kunt het onderste pinnetje dan iets omhoog duwen met een schroevendraaier als de stekker uit het stopcontact is. Daarnaast wordt in elke fitting extra lijm onder in gedaan, om er zo voor te zorgen dat het product een hogere waterbestendigheid heeft en er geen water in de fitting kan lopen via de achterkant van de fitting waar de fitting op de kabel is gemonteerd. Soms kan het zijn dat deze lijm op de pinnetjes wordt gemorst en dat er een laagje blijft zitten. Je kunt met een platte schroevendraaier dit laagje lijm er af schrapen, zodat het lampje contact kan maken met deze pinnetjes. In veel gevallen zie je met het oog de lijm niet zitten, maar als je begint te schrapen dan zie je dat je de lijm eraf schraapt.

Mijn prikkabel maakt kortsluiting, wat nu?

Onder in de fitting van de prikkabel zit een plus en een min (2 metalen pinnetjes). Soms kan het zijn dat beide pinnen plat liggen in de fitting van de prikkabel en contact maken met elkaar. Zo ontstaat er kortsluiting. Wanneer je de lampjes weer uit de fitting draait, kun je controleren of dit bij jou het geval is. Je kunt de pin terug drukken op de juiste plaats (één plat in de fitting en één recht omhoog). Als voorbeeld kun je kijken naar een van de andere fittingen die geen problemen vertonen. Het is ook mogelijk dat een lamp kortsluiting veroorzaakt. Je kunt dit controleren door alle lampen uit de prikkabel te draaien. Vervolgens kun je de lampen één voor één weer in de prikkabel draaien en zo controleren welke lamp of fitting kortsluiting veroorzaakt.

Als je twee doorkoppelbare prikkabels besteld en je gaat ze apart van elkaar gebruiken buiten, zijn de connectoren aan het uiteinde dan waterbestendig?

Je krijgt bij jouw doorkoppelbare prikkabel ook een dopje meegeleverd. Wanneer je de prikkabels weer afzonderlijk gaat gebruiken, kun je dit dopje op de connector draaien om er voor te zorgen dat de prikkabel opnieuw weerbestendig is. Mocht je dit dopje zijn verloren, dan kun je deze apart bestellen op de website.

Prijzen en betaling
Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons op de website betalen door o.a. gebruik te maken van iDeal, Bancontact/Mistercash, Sofortbanking of op basis van bankoverschrijving. Je vindt hier een overzicht van al onze betaalmethoden.

Is er nog een korting mogelijk?

Wanneer je een bestelling wil plaatsen van €500,00 incl. btw of meer, dan kunnen we je een extra korting aanbieden. Je kunt de kortingscode of een prijsopgave op maat aanvragen via [email protected].

Kan ik grotere aantallen afnemen of als tussenhandel inkopen?

Het is mogelijk om grotere aantallen af te nemen of als wederverkoper in te kopen. Voor meer informatie hierover kun je contact met ons opnemen via [email protected].

Kan er ook besteld worden en na levering pas betaald worden?

Jouw order wordt verzonden nadat we de betaling hebben ontvangen. Indien je graag achteraf wilt betalen, dan kun je een betalingsovereenkomst aangaan met onze partners Klarna of Billink (zakelijk gebruik).

Als ik per bankoverschrijving betaal, wordt de order dan ook dezelfde dag verzonden?

Als je per bankoverschrijving betaald, dan kan het soms een werkdag duren voordat de betaling verwerkt is en zichtbaar is bij ons op de rekening. Mocht je de producten met spoed nodig hebben, dan kun je ons ook een betalingsbewijs (printscreen) opsturen (tot 400 euro), zodat jouw order alvast verzonden kan worden.

Kan ik eerst een offerte opvragen?

Je kunt een prijsopgave op maat aanvragen via [email protected].

Kan ik ook met een creditcard bestellen?

Dit is mogelijk, je kunt voor deze betaalmethode kiezen tijdens het afrekenen.

Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

De genoemde prijzen op de website zijn inclusief btw.

Voorraad en verzending
Zijn alle producten op voorraad?

In principe zijn alle producten op de website voorradig, tenzij anders vermeld. Het kan sporadisch voorkomen dat je een melding krijgt dat je maar een beperkt aantal kunt invullen bij een product. Dit is dan omdat de voorraad niet meer voldoende is.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten naar een adres in Nederland en België zijn €4,95. Boven de €55,- is de verzending gratis. De verzendkosten naar adressen in Europa of buiten Europa worden per adres op basis van gewicht en afmetingen bepaald.

Is het mogelijk om de order af te halen?

Het is mogelijk om een order af te halen. We willen je vragen om ons per chat, e-mail of telefonisch op de hoogte te stellen dat je de order wilt komen afhalen. We zullen er dan voor zorgen dat de order klaar staat. Houd er altijd rekening mee dat je minimaal twee uur nadat je van ons persoonlijk de ophaalcode hebt ontvangen terechtkunt voor het afhalen, gezien de verwerkingstijd van de order.

Verzenden jullie ook naar landen buiten Nederland en buiten Europa?

We verzenden naar alle landen. De verzendkosten naar adressen in Europa of buiten Europa worden per adres op basis van gewicht en afmetingen bepaald.

Met welk koeriersbedrijf wordt mijn pakket geleverd?

In Nederland en België wordt jouw pakket met PostNL geleverd, tenzijn de producten groter zijn dan 100 cm. Dan leveren wij met DPD. In de rest van Europa wordt jouw pakket geleverd met DPD.

Leveren jullie ook op zaterdag?

PostNL levert in Nederland en België op zaterdag de pakketten af, DPD levert niet op zaterdagen. Voor andere Europese landen kan het vaak enkele werkdagen duren.

Ik heb maar een gedeelte van mijn order ontvangen, wat nu?

Het komt heel regelmatig voor dat jouw order in meerdere pakketten vervoerd wordt, gezien het gewicht of de grootte van het pakket. Hierbij kan het voorkomen dat één van de pakketten in het sorteringsproces vertraging heeft opgelopen en de volgende dag alsnog wordt afgeleverd. Mocht je hier vragen over hebben, dan kun je contact opnemen over de levering van jouw order via [email protected]. Ook kun je de levering volgen via de traceercodes die je hebt ontvangen per e-mail.

Overige vragen
Is het ook mogelijk om prikkabels te huren?

Het is niet mogelijk om prikkabels bij ons te huren.

Wat is de garantietermijn op de producten?

Particuliere klanten krijgen 2 jaar garantie.

Wat is het aantal branduren van de lampen?

Het aantal branduren van de lampen is gemiddeld 20.000 uur.

Wat moet ik doen als ik mijn producten retour wil sturen?

Jouw retouraanvraag kun je eenvoudig bij ons aanmelden via ons retourportaal. Met jouw ordernummer en e-mailadres kun je inloggen en vervolgens kun je aangeven welke producten je retour wilt sturen. Je kunt meteen het retourlabel downloaden. Het is belangrijk dat het retourlabel geprint wordt en op de doos wordt geplakt, de barcode is niet vanaf een telefoon in te scannen.

Je kunt de bestellingen retourneren naar:
PrikkabelLED p/a Labora Quadratum
Euregioweg 277
7532 SM Enschede

Het is belangrijk dat je het verzendbewijs bewaard zolang je retour door ons nog niet is verwerkt. Wanneer mogelijk, dan is het handig als je de originele pakbon in het pakket doet, zodat je retour snel verwerkt kan worden door ons magazijn.

Is het ook mogelijk om producten op maat te bestellen, bijvoorbeeld een specifiek wattage of ander kapje?

We kunnen ook lampen op maat produceren, maar hier zitten wel wat voorwaarden aan verbonden. Wanneer je hier meer informatie over wenst te ontvangen, dan kun je contact met ons opnemen.

Ik heb na ontvangst van mijn order geconstateerd dat er defecte lampjes bij zitten. Wat moet ik nu doen?

We willen je vragen om dan binnen 14 dagen na ontvangst per e-mail te laten weten welke, en hoeveel lampjes defect zijn. We zullen je dan zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 24 uur een reactie te geven om het samen op te lossen. Kijk ook eens naar de technische vragen, hier staat ook wat extra uitleg wat je kunt doen wanneer een lampje niet brandt. Graag vragen wij om even de afdichtring van de fitting te halen, en de lamp erin te draaien. Vaak gaat de lamp alsnog aan. Indien dit het geval is, dan is de lamp niet ver genoeg aangedraaid. Wij willen je dan vragen de handleiding goed door te lezen, de afdichtring weer terug te plaatsen op de fitting, en de binnenkant van de afdichtring in te smeren met vaseline. Draai de lampen zo strak mogelijk aan. Onze lampen zijn gemaakt van polycarbonaat, oftewel sterk plastic, ze kunnen tegen een stootje.

Kan ik een nul-factuur ontvangen, wanneer ik een zakelijke bestelling plaats vanuit België?

Wanneer je een geldig btw-nummer hebt en deze invoert bij jouw adresgegevens, dan zal de website automatisch de btw verleggen naar 0%.

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €55,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan jouw winkelwagen!
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring. Onze partners verzamelen gegevens en gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en te meten. Bekijk hoe wij en onze partners gegevens verzamelen en gebruiken via onze Privacy- and cookieverklaring pagina. Mogen we uw gegevens gebruiken om u relevante advertenties te laten zien? U kunt uw keuze op elk gewenst moment wijzigen via onze Privacy- en cookieverklaring pagina. Ja Nee Meer over cookies »